הטלוויזיה של אינסטגרם היא גן העדן לסרטונים שלכם. אם אתם יודעים ורוצים לייצר סרטונים, העלו אותם ל-IGTV ותקבלו חשיפה לקהל חדש, ועוד כמה בונוסים על הדרך. הפרק השביעי בסדרת "אינסטגרם 2020" של רוני ארזי.
בפרק הראשון בסדרה הזו דיברנו על הדור החמישי של האינטרנט הסלולרי. היכולת לצפות, להעלות ולהוריד תכנים כבדים ואיכותיים תשתפר משמעותית, ותאפשר לנו לצפות בסדרות ארוכות יותר ובאיכות מעולה.
זו הסיבה ששירותי סטרימינג כמו נטפליקס שמים דגש על מובייל בשנה האחרונה, וזו גם הסיבה שלפני שנתיים אינסטגרם או יותר נכון פייסבוק הבעלים של אינסטגרם, הקימה את IGTV – אינסטגרם TV, שמאפשרת להעלות קבצים ארוכים ואיכותיים לאינסטגרם.
לעומת הפיד שמציג עד 2 דקות של סרטון, באזור ה-IGTV ובאפליקציה הייעודית של IGTV אפשר לצפות בסרטונים ארוכים, וגם לבצע צפיה רציפה, מה שנקרא "בינג'". ההבדל בין נטפליקס ל-IGTV הוא שבעוד שנטפליקס היא הפקה מקצועית לעילא ולעילא, IGTV היא הנטפליקס של הציבור. כמו שפייסבוק וטוויטר מאפשרות לנו להביע דעה כמו כל עיתונאי בטלוויזיה, כך IGTV נותנת לנו ליצור סרטונים ולקבל צפיות בדיוק כמו כל ההפקות הגדולות.
ואם הסרטון שלנו מוצלח, היא אפילו נותנת לנו חשיפה נוספת לקהל שלא עוקב אחרינו, בעזרת ההמלצות ואזור האקספלור.
אז למה כדאי לכם לנסות את IGTV?
א. כי אם אתם כבר מכינים סרטונים, ומעלים אותם בפייס או ביוטיוב – אין סיבה שלא להעלות לפלטפורמה נוספת, גם אם אתם פחות מתחברים אליה.
ב. הפורמט מתאים לסרטונים ארוכים, יותר מאשר פייסבוק או אינסטגרם פיד.
ג. כיוון שזה המוצר הכי חדש של אינסטגרם, הם מעניקים לו חשיפה גדולה יותר מאשר לסרטון פיד רגיל.
ד. לחלק מהחשבונות יש אפשרות להוסיף במלל הנלווה לסרטון קישור. מה שאי אפשר לעשות באף סוג אחר של תוכן.
ה. בהמשך אפשר יהיה לשתף 15 שניות ראשונות של תצוגה מקדימה מה-IGTV אל אזור הסטוריז בצורה אוטומטית.
איך תתחילו לעבוד עם IGTV?
א. אפשר להעלות IGTV גם מהאפליקציה של אינסטגרם, גם מהאפליקציה של IGTV וגם דרך אתר האינטרנט של אינסטגרם במחשב.
ב. כאשר מעלים את הסרטון, IGTV מאפשרת לנו להעלות תמונת תצוגה מקדימה, וזו הזדמנות בשבילכם לייצר משהו מעניין שימשוך את העין.
ג. בכל סרטון בעולם, ובמיוחד ב-IGTV צריך לזכור ששלוש השניות הראשונות הן החשובות ביותר. תנו פתיחה מפתיעה, מעניינת, שיהיה קשה לדלג עליכם.
ד. סרטון IGTV יכול לעלות גם לפיד, אבל שימו לב: אינסטגרם תציג רק 15 שניות ראשונות מהסרטון ואז תציג כפתור שיאפשר לגולש להמשיך ולצפות בסרטון ב-IGTV ולכן חשוב שלקראת סוף 15 השניות ניתן הבטחה שווה מספיק כדי שהגולש ימשיך איתנו הלאה.