?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל – פרק 1 – חוויית הדפים החדשים בפייסבוק
בואו נדבר על "חווית הדפים החדשים". אם אתם מנהלים דפי פייסבוק של פוליטיקאים, מפלגות או עמותות, סביר להניח שנתקלתם כבר בבקשה השל פייסבוק לעבור לחוויית הדפים החדשה.
מה זה בעצם אומר?
פייסבוק מנסה לשנות את הדפים הללו לכמה שיותר דומים לפרופיל. לדפים החדשים יש תכונות שעד עכשיו לא היו קיימות בדפים הרגילים, כמו למשל היכולת לתקשר עם פרופילים אחרים בצורה יזומה.
החוויה אמנם חדשה, אבל יש כמה דברים שהולכים לאיבוד בדרך, נעבור עליהם בזריזות:
- אין יותר ביקורת. זוכרים את הכוכבים האלה מאחת עד חמש, שאפשרו לתת ציון לדף ולגוף שעומד מאחוריו? אז זהו, זה נעלם.
- צ'ק אין. גם האפשרות הזו הולכת לאיבוד בפלטפורמה של החוויה החדשה.
- הצעות שונות. האפשרות להציע משרות, לקבוע פגישות או להציע הצעות עסקיות, כל הדברים הללו שהיו מוטמעים בדפי הפייסבוק עד כה, גם הם הולכים לאיבוד בחוויה החדשה.
- עורך הדף. בחוויית הדפים החדשה, אין עורכים לדף. יש מנהל הדף או מנהלי משימות. זהו שינוי די משמעותי, שאולי נדבר עליו בפעם אחרת.
- פיד אישי לדף. אם למשל אם אני מנהל דף פייסבוק של עמותה העוסקת בתחום רפואי כלשהו, וברצוני לעקוב אחרי דפים דומים או מומחים העוסקים בתחום זה, לא יכלתי עד היום לעקוב אחרי הפרופילים הללו. אם רציתי לעקוב אחרי מומחים בתחום של הדף אותו אני מנהל, הייתי חייב לעקוב אחריהם מהפרופיל האישי שלי. בחוויה החדשה, יש לי את הפיד האישי שלי בו נמצא כל מה שמעניין אותי אישית, ובנוסף אני יכול ליצור פיד אחר עבור הדף שאני מנהל, וכמובן לכתוב ולהגיב בשם הדף. הבונוס הנוסף הוא שאוכל להיכנס לפיד של אותו דף, ולשתף את הפיד גם עם הלקוח שלי, שישמח לדעת מה קורה בתחום שלו.
נכון לעכשיו, מי שקיבל את החוויה החדשה ולא מעוניין בה, פייסבוק מאפשרת עדיין לחזור לחוויה הקלאסית. איך עושים את זה? נכנסים לדף שעברתם איתו לחוויה החדשה, ובחלק העליון של הדף לוחצים על האייקון של שלושת הנקודות שנמצאות ליד הכפתורים של הedit page ושל הmanage. מתוך הרשימה שנפתחה, בוחרים באופציה האחרונה: switch to classic pages. ברגע שתבחרו באופציה הזו, תחזרו לפלטפורמה הקודמת של ניהול הדפים הקלאסי.
נכון לומר, שבקרוב פייסבוק תסיר את האופציה לחזור לחוויית הדפים הקלאסית, ולמעשה לא יתאפשר לחזור לאופציה הקלאסית. לכן, גם אם בחרתם לחזור לאופציה הקלאסית, כדאי שתכירו לפחות את החוויה החדשה, כדי לתרגל אותה לזמן שפייסבוק תחליט להינעל על החוויה החדשה. כך תדעו מה קורה, תכירו את האפשרויות, תדעו מה איבדתם ומה הרווחתם ותוכלו להיערך לזה.
מאחל לכם הצלחה עם הדפים החדשים, בחוויה החדשה או הקלאסית מה שתבחרו, אם יש לכם שאלות בנושא, אשמח לענות עליהם בפייסבוק, באינסטגרם, במייל, איפה שרק תרצו. נתראה בשריקה הבאה!